woensdag 3 november 2010

Trainen

Dit blog heeft allerlei leuk statestiekjes. Zo zijn er in totaal 940 pageviews geweest, waaronder een aantal uit Brazilie, Rusland en Nicaragua! Maar het merendeel (750) komt uit Nederlang en gebruikt Internet Explorer (75%) en Windows (95%). Ik zou een heel blog kunnen vullen met die nutteloze statestieken. Wat ik zelf kan behouden, is het aantal keren dat ik ben gaan trainen. 's Avonds na het werk en de lange treinrit en eten maken en opruimen heb ik vaak geen zin om nog wat te doen. Ook heeft het weer de afgelopen dagen / weken / maanden niet echt meegezeten. Afgelopen weekend viel er net zo veel regen op zaterdag als normaal in de hele maand oktober.......Wat ik wel doe ik iedere dag in totaal een half uur fietsen van en naar het station. Ben nu 1 keer een rondje wezen rondom Albert Park Lake (4,5 km) en in de planning staat nog om een keer "The Tan" te rennen, een 3,8 km lang pad rondom de Botanic Gardens hier vlakbij. Vele, vele Australische atleten hebben daar zelf getraind en de meeste amateurhardlopers hier weten hun beste tijd wel. Aan de tijden hierboven te zien moet ik het sneller kunnen doen dan 17 minuten.

Zelf probeer ik minstens 1 keer in de week te rennen in de kelder.............op een loopband. Voornamelijk series van 10 minuten als 'warming up', met stoer klinkende programma's als "trail blazer" en "mountain climber". Valt allemaal best mee en is niet te vergelijken met de Papendrechtse burg af het viaduct over de A15 op en af te rennen. Die wintertrainingen mis ik absoluut niet :-).
Daarnaast is er een zooi krachttrainingapparaten waar ik af en toe mee rommel om de boel "bij te houden". WiiFit zegt dat het behouden zeer behoorlijk gaat: zojuist een BMI van 22.44 met een gewicht in de 76kg. En dat zelfs na het avondeten. Het is weleens slechter geweest.
Helaas is er geen atletiekclub in de buurt, voetballen wordt het ook niet, Aussie Rules zeker niet. Volgend weekend ga ik heel voorzichtig aan cricket beginnen, maar voorlopig is kijken naar sport toch leuker. Gisteren was de Melbourne Cup, en aanstaande zaterdag ga ik zelf naar Flemington Racecourse. Ben benieuwd......

(verder zit ik eraan te denken om, omdat ik doordeweeks weinig meemaak, blogs over 'oude' trips naar Sydney - Cairns - Alice Springs - Tasmanie - Canberra te schrijven. Graag jullie mening wat je het liefst leest: meer reizen, meer sport of meer Melbourne?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten