vrijdag 26 november 2010

Port Melbourne

Dit blog had ook trainen (3) kunnen heten, omdat ik vanmorgen m’n hardlooprondje in 18.55 heb gedaan. Of Cricket (2), omdat ik een groot deel van de dag ontspannen in bed of op de bank naar de derde dag van de Ashes in Brisbane heb zitten kijken. Australie staat veel beter te spelen dan Engeland tot nu toe, en ik denk dat ze deze eerste wedstrijd ook gaan winnen. Maar dat weten we pas zeker op maandagavond, als het afgelopen is…….
Ook is het vandaag (zaterdag) de dag van de verkiezingen voor de Staat Victoria. Vanavond weten we dus of Caitlyn haar baan kwijt raakt (als de Liberals winnen) of niet (als Labor wint).Labor is al aan z’n vierde termijn bezig, een nederlaag zou niet volledig onbegrijpelijk zijn, maar mijns inziens niet terecht, want de grootste “problemen” zoals veiligheid op straat en het openbaar vervoer, zijn helemaal niet zo slecht als ze denken dat het is.

Omdat ik zelf de reis-blogs het leukst vind om te schrijven, vandaag eentje met foto's van Port Melbourne. Hoewel de Docklands het oude havengebied is, is Port de locatie waar de Spirit of Tasmania – de grote boot naar Tasmanie – vertrekt. Verder zijn het vooral palmbomen, hele dure appartementen met uitzicht op Port Philip Bay.

Aanstaande maandag moeten we de laptop + internet inleveren, dus ik kan nog niet zeggen wanneer er weer een nieuw blog komt. Waarschijnlijk neem ik volgende week vrijdag vrij, omdat we ‘s avonds naar U2 gaan! Over twee weken gaan we ook een paar dagen met een huurauto rond toeren door Victoria en misschien gaan we ook rond nieuwjaar nog ergens heen (helaas niet naar Sydney, of had ik dat al gezegd?)
Nog vier weken werken voor de City of Casey en dan zit dat er alweer op. Goede en nuttige ervaring, zeker als ik in de toekomst nog een keer in het buitenland ga werken. En verder? Vanochtend de uitslag FC Dordrecht – Almere City 2-4 doorgekregen. Dan kijk ik liever naar Criket, waar het nu na 1 inning 481-260 staat ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten