dinsdag 31 augustus 2010

40 / 161 Sturt Street

Knip + plak 40/161 Sturt Street, Southbank, Victoria, Australia in de zoekbalk van Google Maps en je ziet waar ik nu woon. Vooral de luchtfoto laat mooi zien hoe dichtbij de rivier, de stad, de stadions en de grote parken zijn. South Melbourne is een hele aardige wijk met de dichtsbijzijnde markt en supermarkt en Albert Park is waar de Formule 1 Grand Prix ieder jaar is. Allemaal op loopafstand.
Zodra je het gebouw uitstapt en richting de stad loopt, zie je al meteen het hoogste gebouw van Melbourne. De tram stopt ook voor de deur, handig met het huidige regenachtige weer. Binnen wonen we op de zevende verdieping, geen uitzicht op de stad, maar wel (met moeite) op de baai. Een grote woonkamer + keuken, twee slaapkamers en een badkamer, die allemaal groter en ruimer zijn dan in Dordrecht. De huurprijs per maand is ook groter, ongeveer 4 keer wat ik in Nederland betaal........
Die huurprijs kunnen we betalen, omdat ik werk heb! Maandag 20 september begin ik bij de City of Casey, een gemeente richting het zuid-oosten, ongeveer een uur met de trein vanaf Flinders Street. In principe heb ik een contract voor drie maanden (tot en met 31 december), met een opzegtermijn van één dag, voor beide partijen. Ideaal. Het sollicitatiegesprek maandag ging erg goed, op dit moment werkt er een Canadese backpacker op dezelfde manier, dus ze weten wat ze ongeveer kunnen verwachten.

Omdat ik de komende twee weken geen werk heb en het de komende maanden lastig kan worden om te reizen met het werk, is voor volgende week een "kleine" trip naar Darwin geboekt. Darwin is "maar" 4,5 uur vliegen naar het noorden en ligt dichter bij Indonesië dan bij Melbourne. Aanstaande maandag vertrek ik, na een druk weekend met footy op vrijdagavond (nr2 - nr3), misschien voetbal op zaterdagmiddag, footy op zaterdagavond (nr1-nr4) en rugby op zondagmiddag. Ik verveel me dus helemaal niet ;-).

1 opmerking:

  1. Paulus,

    goed bezig daar hoor! blijft superstoer wat je daar allemaal doet.
    en als je je toch verveelt, je kan vast wel nog een keertje mensen tellen in t OV!

    Edje

    BeantwoordenVerwijderen