zondag 29 augustus 2010

Winter in Melbourne

Vandaag (maandag 30 augustus) is een zonnige dag in Melbourne. 17 graden, nauwelijks wind, blauwe lucht en een hele sterke zon die de boel lekker opwarmt. Voor wie denkt dat de zon altijd schijnt in Australie: Dit is de beste dag sinds ik hier ben. De rest van de week verwachten ze iedere dag een paar buien en zal de koude wind me er weer aan herrinneren dat mijn winterjas op de kapstok in Dordrecht hangt…..

Het is winter hier. En bij winter horen wintersporten. In Nederland denken we dan aan schaatsen, in Australie kan je skieen. Op ongeveer 5,5 uur rijden zijn er bergen waar nu sneeuw ligt. Helaas kost een trip naar de sneeuw (inclusief overnachtingen en het huren van de spullen + kleding) als snel 400 euro per dag. Dus dat heb ik afgelopen week niet gedaan.
In de Docklands (zie vorige blog) staat een nieuw “icehouse”. Een kleine hal met een ijshockeybaan en een tribune voor 1.000 mensen. Al met al kleiner dan de nieuwe schaatsbaan op de sportboulevard, al wordt die ook geen 400 meter. Dit weekend waren de Australian Ice Hockey League Finals Series 2010. IJshockey dus. De normale competitie bestaat uit 7 teams, en na 24 wedstrijden spelen de beste 4 een halve finale op zaterdag en de finale op zondag.

Dus na een drukke zaterdag met een footy wedstrijd (Hawthorn – Collingwood 98-95) en Caitlyn’s verlate verjaardagsfeest gingen we zondagmiddag kijken naar Melbourne Ice – Adelaide Adrenaline. Ik was nog nooit bij ijshockey in Nederland geweest, maar in Australie is de sfeer heel Amerikaans. Dezelfde melodietjes als het spel stil ligt en dezelfde show eromheen. Een uitverkocht icehouse met veel Canadezen en Amerikanen met een shirt van hun thuisteam zorgde voor een geode sfeer en uiteindelijk won Melbourne z’n eerste kampioenschap sinds de start van een landelijke competitie.

Verder was vorige week vooral zoeken naar een baan. Ik heb nu vijf detacheringsbureaus die voor mij op zoek zijn naar een baan. Daarnaast ben ik “binnenlandse” reisjes aan het plannen (soms nog steeds met vluchten van meer dan vier uur), alleen gaat dat lasting omdat ik ook in Melbourne wil zijn als ik een echt sollicitatiegesprek zou hebben. Maar zeg nou zelf, wie wil deze jongeman niet aannemen? (en ja, die douchekop hangt erg laag, dus ik moet iedere ochtend door m’n knieen zakken om te kunnen douchen……)

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou als die jongen er witte sportschoenen onderaan heeft moet ik er toch even over nadenken :p.

    BeantwoordenVerwijderen