zaterdag 1 januari 2011

Oud en Nieuw

Gelukkig nieuwjaar!

Dit jaar was zeker anders dan andere jaren. Vervang de kou en mist door 40 graden overdag en 24 graden rond middernacht. Ruil de oliebollen in voor een barbeque en in plaats van dikke winterjassen met de blote voeten in een opblaaszwembad. Het beviel allemaal heel erg goed.

Het grootste verschil is het verschil in vuurwerk. Vorig jaar zag ik nog een zelfgemaakt vuurwerkpakket de brug op het Steegoversloot in Dordrecht ontploffen, in Australie is vuurwerk verboden. De meeste jaren omdat het te warm is en er een te groot risico voor (bos)branden is. Gelukkig wordt er wel door de gemeente een grote vuurwerkshow georganiseerd, die ook zeker het bekijken waard is.

In Sydney is dit jaar meer vuurwerk de lucht in gegaan dan voor de Olympische Spelen 10 jaar geleden. Helaas was het uiteindelijk de duur om daar speciaal voor naar Sydney te gaan. Vooral de hotelprijzen waren belachelijk (600 dollar voor die ene nacht). In Melbourne gaf ook Armin van Buuren een concert, maar dan kies ik er liever voor om bij iemand in de tuin rustig m'n biertjes te drinken tot half 5 's nachts.

Inmiddels in de laatste week, over een week zit ik als alles goed gaat op zondagavond weer in Dordrecht over het Scheffersplein te kijken. Maar ik heb een voorgevoel dat dit niet de laatste keer is dat ik in Melbourne ben.

2 opmerkingen:

  1. Vuurwerk van Melbourne (&Sydney) waren ook op tv hier in NL! En nog een vraagje over je vorige blog (nu met foto's); was je nog niet helemaal uitgeslapen toen je de kadootjes mocht uitpakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs Melbourne? Sydney kan ik wel begrijpen......

    En kerstochtend was mijn eerste vrije dag in een lange tijd, dus ik had nog wat uurtjes in te halen!

    BeantwoordenVerwijderen